Złe doświadczenia z chip tuningiem...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Maicroft
    Moderator
    S_OCP MemberModeratorr
    • 2004
    • 25757
    • Audi

    #51
    Zamieszczone przez sesik
    Przemek4net napisał/a:
    Na pocieszenie - jezeli ostatni %^&&$# czipa nie robi to bez butowanie czip jest neutralny na zywotnosc silnika


    Nie kumam co napisałeś. Wg Ciebie chipowanie ma sens tylko wtedy kiedy ktoś butuje ??
    Tak to jest, jak ktos nigdy nie widzial jak wyglada mapa w takim nawet prostym EDC15 i czego od czego zaleznosc to jest moc i moment. Program moze byc taki ze nie bedzie roznicy czy gaz bedzie wcisniety na 70% czy na 100%
    Spritmonitor.de

    Komentarz

    • rob555
      Rider
      • 2006
      • 748

      #52
      Tak to jest ze najwiecej w temacie maja do powiedzenia....dyletanci :twisted:
      pozdrawiam

      Diagnostyka i tuning
      hybrydowe wtryski i turbiny
      programy na ulice jak i do sportu

      Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
      www.tune-up.pl

      HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

      Komentarz

      • _tm_
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 2333
        • Superb III (3V3)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CDAA 1.8 TSI 160 KM
        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

        #53
        Zamieszczone przez webski1.9tdi
        licze na dobrą rade życlziwych ludzi nie wiem co robić
        Odpowiedź jest krótka i zawsze ta sama -> masz wątpliwości = nie rób tego, bo później będziesz żałował i o każdą najdrobniejszą awarię obwiniał tunera.
        S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
        Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
        -------------------------------------------------------------------------
        O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
        O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
        O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

        Komentarz

        • gregorianin
          Ambiente
          • 2008
          • 215
          • Octavia II (1Z3)
          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #54
          Zamieszczone przez _tm_
          Zamieszczone przez webski1.9tdi
          licze na dobrą rade życlziwych ludzi nie wiem co robić
          Odpowiedź jest krótka i zawsze ta sama -> masz wątpliwości = nie rób tego, bo później będziesz żałował i o każdą najdrobniejszą awarię obwiniał tunera.
          Dokładnie.

          Niedawno przyjachał do mnie klient AWX-em w A6 na program. Podczas wykonywania logów dynamicznych i jednocześnie pomiaru mocy seryjnej na drodze (dynomet) bum - auto puściło bąka i zdechło. Z wydechu już kapał olej - klient wezwał lawetę i do domciu. Turbina była zakładana dwa dni wcześniej, świeżutko po regeneracji (celowo nie napiszę gdzie bo nie mam zamiaru robić komuś antyreklamy). A co gdyby wytrzymała jeszcze jeden sprint i podczas pomiaru moda lub w drodze do domu klientowi urwał sie wirnik? Z pewnością winą zostałbym obarczony ja, przecież turbo "nóffka". Nie ma się co czarować, niektóre auta już serii nie wytrzymują (nie ważne czy wina stanu silnika, osprzętu czy wcześniejszych napraw - ale taki jest fakt). Jeśli się ktoś z tym ryzykiem nie liczy to powinien odpuścić bo szkoda nerwów.
          www.DURASOFT.pl

          -Hamownia podwoziowa
          -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
          -Diagnostyka
          -Filtry FAP/DPF

          Komentarz

          • kot pin
            Classic
            • 2010
            • 8

            #55
            a czy ktoś podjąłby się zamontowania filtra w octavii 1 1.9tdi ahf??
            wszyscy piszą tylko o usuwaniu, natomiast dla mnie byłoby to ważne, ponieważ czesto jeźdzę swoim autkiem do berlina i tam euro 4 jest konieczne. nie chce na razie zmieniać auta.
            w pustej szklance pomarańcze

            Komentarz

            • piotrek_gdy
              RS
              • 2008
              • 7723
              • Volkswagen
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

              #56
              Zamieszczone przez kot pin
              wszyscy piszą tylko o usuwaniu, natomiast dla mnie byłoby to ważne, ponieważ czesto jeźdzę swoim autkiem do berlina i tam euro 4 jest konieczne
              a Niemiec jak spojrzy w dowód to od razu uwierzy, że w O1 jest DPF :diabelski_usmiech
              przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

              wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

              Komentarz

              • sesik
                RS
                • 2006
                • 2165

                #57
                Zamieszczone przez kot pin
                a czy ktoś podjąłby się zamontowania filtra w octavii 1 1.9tdi ahf??
                wszyscy piszą tylko o usuwaniu, natomiast dla mnie byłoby to ważne, ponieważ czesto jeźdzę swoim autkiem do berlina i tam euro 4 jest konieczne. nie chce na razie zmieniać auta.
                Podejrzewam że taniej cie wyjdzie kupno OII niż zakładanie dpfa w O1.

                PS. Zmień opis auta w profilu bo wg niego masz Octavie II :szeroki_usmiech
                Best ET = 13.666
                Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
                PerfectService by DGW

                http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
                http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

                Komentarz

                • liroyek
                  Rider
                  • 2008
                  • 620

                  #58
                  gregorianin
                  powiem ci jak ali katowal moje autko na hamownie to mi sie cos dzialo ale jakos wytrzymalem i terazt zycie stalo sie lzejsze i szybsze
                  Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
                  bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
                  http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
                  Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

                  Komentarz

                  • Jark7
                    Elegance
                    S_OCP Member
                    • 2008
                    • 777

                    #59
                    Zamieszczone przez liroyek
                    gregorianin
                    powiem ci jak ali katowal moje autko na hamownie to mi sie cos dzialo ale jakos wytrzymalem i terazt zycie stalo sie lzejsze i szybsze
                    potwierdzam w całej rozciągłości - chociaż Ali to fachowiec to jednak nie byłem na to mentalnie przygotowany :evil:

                    A swoją drogą ADMINI - nie banujcie tak szybko (j.w.) - tak ładnie zaczął się rozwijać temat, mogliśmy mieć swojego Mareszkę :diabelski_usmiech
                    Człowiek planuje, Bóg decyduje ...
                    Jark7
                    było 119/296 jest 143/328 by Aligator

                    Komentarz

                    • Nexus6
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 4847
                      • Volkswagen

                      #60
                      Zamieszczone przez Jark7
                      mogliśmy mieć swojego Mareszkę
                      jeśli już, to "Marizke" :diabelski_usmiech
                      With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                      Komentarz

                      • webski1.9tdi
                        Classic
                        • 2007
                        • 36

                        #61
                        hmmmm. czy co i jak.

                        jest prawdą to ze firmy produkujące silniki i osprzęt ma 1 program pod dany model silnika i wrzucaja go z automatu do kazdego silnika z zapasem mocy . i jesli sie wrzuci dobrego chipa ustawionego pod silnik idywidulanie to nic sie nie powinno stać i auto nawet powinno mniej palic ??
                        WBSdesign

                        Komentarz

                        • lilo
                          RS
                          • 2006
                          • 4315
                          • Mercedes-Benz

                          #62
                          Powracając do tematu szybkiej śmierci turbiny to ja jestem chyba jedynym użytkownikiem TDI który stracił turbo po 3500km
                          oczywiście autko było nowe na gwarancji :diabelski_usmiech
                          I co wy na to :?: :P
                          Daniel

                          Komentarz

                          • piramida
                            RS
                            • 2009
                            • 12222
                            • Superb III (3V3)

                            #63
                            odnosnie katowania silnika na hamowni, jezeli silnik przezyje hamownie to na ulicy krzywdy mu nie zrobisz
                            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                            Komentarz

                            • sesik
                              RS
                              • 2006
                              • 2165

                              #64
                              Zamieszczone przez webski1.9tdi
                              hmmmm. czy co i jak.

                              jest prawdą to ze firmy produkujące silniki i osprzęt ma 1 program pod dany model silnika i wrzucaja go z automatu do kazdego silnika z zapasem mocy . i jesli sie wrzuci dobrego chipa ustawionego pod silnik idywidulanie to nic sie nie powinno stać i auto nawet powinno mniej palic ??
                              Po raz enty.
                              Producentom aut dla mas nie opłaca się indywidualizować programów sterujących pracą silnika(jak kto woli mapami). Teraz przeanalizujmy czemu. Weźmy 1.9 tdi powiedzmy 110 konna (czy 105 konna). Jakby wypuszczali od razu z fabryki auta z tym silnikiem i mapą powiedzmy na 150 koni (nie zmieniając turbin itp itd) to mieli by sporo problemów z serwisem. Czemu a ponieważ przeciętny kowalski nie wie że auta z turbo nie wolno wprowadzać na wysokie obroty, bez uprzedniego zagrzania oleju, nie wie że nie wolno gasić silnika od razu po tym jak się jechało ostatnie 10 km z pracy do domu na czerwonym polu obrotomierza. Przeciętny kowalski ma to gdzieś. Pewnie jeszcze by się znalazło ze 100 takich przykładów ale nie chce mi się już bo późno a jutro ciężki dzień.

                              Powtórzę za kolegami, jednocześnie chyba by trzeba było pomyśleć o permanentnym haśle w tego typu tematach na każdej stronie. Jeśli się wahasz to nie chiptiuninguj auta.

                              No i nie wolno zapominać o szanownej ekologi.

                              Gdzieś ostatnio czytałem że producenci aut (już nie pamiętam marki dokładnie więc uogólniam) przeprowadzili badania na podstawie których stwierdzili że 90% ludzi nie wykorzystuje pełnej mocy silnika przemieszczając się po mieście czy po trasie. Więc mamy downgrade silników i z 1.9 tdi mamy 1.4 tdi o tej samej mocy :diabelski_usmiech
                              Best ET = 13.666
                              Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
                              PerfectService by DGW

                              http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
                              http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

                              Komentarz

                              • webski1.9tdi
                                Classic
                                • 2007
                                • 36

                                #65
                                WBSdesign

                                Komentarz

                                • piramida
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 12222
                                  • Superb III (3V3)

                                  #66
                                  sesik ale my chyba zaliczamy sie do tej pozostałej 10% czesci ludzi? :diabelski_usmiech
                                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                  Komentarz

                                  • Jac_ek
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 1733

                                    #67
                                    Zamieszczone przez piramida
                                    odnosnie katowania silnika na hamowni, jezeli silnik przezyje hamownie to na ulicy krzywdy mu nie zrobisz
                                    bez przesady, to są chyba jakieś mity o tym wycisku na hamowni?, przecież tuner nie zrobi nic więcej niż to co może zrobić użytkownik na drodze, ba nawet powiem więcej rolki kręcą się równo i ładnie - a droga przy 200 km/h wcale nie jest taka prosta i równa. Wydaje mi się że znacznie mocniej samochód może "dostać" na drodze niż pod okiem tunera na hamowni.
                                    - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                    Komentarz

                                    • piramida
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 12222
                                      • Superb III (3V3)

                                      #68
                                      Zamieszczone przez Jac_ek
                                      Zamieszczone przez piramida
                                      odnosnie katowania silnika na hamowni, jezeli silnik przezyje hamownie to na ulicy krzywdy mu nie zrobisz
                                      bez przesady, to są chyba jakieś mity o tym wycisku na hamowni?, precież tuner nie zrobi nic więcej niż to co może zrobić użytkownik na drodze, ba nawet powiem więcej rolki kręcą się równo i ładnie - a droga przy 200 km/h wcale nie jest taka prosta i równa. Wydaje mi się że znacznie mocniej samochód może "dostać" na drodze niż pod okiem tunera na hamowni.
                                      W sumie na drodze idzie zarżnąć kazde auto no ale własnie na hamowni są najwieksze obciązenia których nie uzyskasz na drodze, tak mi oznajmił jeden z tunerów
                                      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                      Komentarz

                                      • Jac_ek
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 1733

                                        #69
                                        Zamieszczone przez piramida
                                        W sumie na drodze idzie zarżnąć kazde auto no ale własnie na hamowni są najwieksze obciązenia których nie uzyskasz na drodze, tak mi oznajmił jeden z tunerów
                                        hmm, muszę sobie poczytać dokładnie o zasadach działania hamowni, ale wydaj mi się że jak zapakuję rodzinę z bagażem i pojadę w góry to jednak mogą w samochodzie wystąpić większe obciążenia niż na hamowni. :szeroki_usmiech
                                        - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                        Komentarz

                                        • piramida
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 12222
                                          • Superb III (3V3)

                                          #70
                                          Zamieszczone przez Jac_ek
                                          Zamieszczone przez piramida
                                          W sumie na drodze idzie zarżnąć kazde auto no ale własnie na hamowni są najwieksze obciązenia których nie uzyskasz na drodze, tak mi oznajmił jeden z tunerów
                                          hmm, muszę sobie poczytać dokładnie o zasadach działania hamowni, ale wydaj mi się że jak zapakuję rodzinę z bagażem i pojadę w góry to jednak mogą w samochodzie wystąpić większe obciążenia niż na hamowni. :szeroki_usmiech
                                          jeszcze jakbys dopiął przyczepe campingową to juz wogóle
                                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                          Komentarz

                                          • Jac_ek
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 1733

                                            #71
                                            no bo tak na chłopski rozum, jeśli samochód ma powiedzmy moment 200Nm no to nawet jak przyłożysz mu czołg do ciągnięcia, to i tak z większą siłą niż 200Nm przecież nie będzie ciągnął. W hamowni obciążeniowej, obciążeniem jest
                                            jako hamulec używa się prądnicy prądu stałego o mocy większej od mocy silnika z obciążaniem falownikowym i oddawaniem energii do sieci z płynną regulacją mocy obciążenia.
                                            no i ten hamulec nawet jak będzie miał siłę 100 razy większa niż silnik to i tak silnik będzie próbował go "pokonać" swoją maksymalną mocą. A ujmując to jeszcze inaczej jak ja mogę podnieść np 10 kg to nawet jak by mi położyli 200kg to i tak mocniej niż z siłą 10kg tego nie szarpnę ;-) choćby skały... no chyba że gdzieś w tym chłopskim rozumowaniu jest błąd
                                            - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                            Komentarz

                                            • paweł2
                                              L&K
                                              • 2010
                                              • 1405

                                              #72
                                              Zamieszczone przez Jac_ek
                                              no bo tak na chłopski rozum, jeśli samochód ma powiedzmy moment 200Nm no to nawet jak przyłożysz mu czołg do ciągnięcia, to i tak z większą siłą niż 200Nm przecież nie będzie ciągnął. W hamowni obciążeniowej, obciążeniem jest
                                              jako hamulec używa się prądnicy prądu stałego o mocy większej od mocy silnika z obciążaniem falownikowym i oddawaniem energii do sieci z płynną regulacją mocy obciążenia.
                                              no i ten hamulec nawet jak będzie miał siłę 100 razy większa niż silnik to i tak silnik będzie próbował go "pokonać" swoją maksymalną mocą. A ujmując to jeszcze inaczej jak ja mogę podnieść np 10 kg to nawet jak by mi położyli 200kg to i tak mocniej niż z siłą 10kg tego nie szarpnę ;-) choćby skały... no chyba że gdzieś w tym chłopskim rozumowaniu jest błąd
                                              Jesli chodzi o Ciebie mozesz dostac przepukliny,strzeli Ci kregoslup itp.W aucie tez moze sie sporo posypac,a pozniej jest :shock:
                                              Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                                              Komentarz

                                              • rumianko
                                                Ambiente
                                                • 2009
                                                • 160

                                                #73
                                                Zamieszczone przez piramida
                                                W sumie na drodze idzie zarżnąć kazde auto no ale własnie na hamowni są najwieksze obciązenia których nie uzyskasz na drodze, tak mi oznajmił jeden z tunerów
                                                obciążenie na hamowni jest do ustawienia, u nas jest tak samo ustawione jak na drodze, tzn samochód na 4 biegu rozpędza się w takim samym czasie na hamowni i na drodze do 4500rpm.

                                                jedynie co najgorsze na hamowni to jest nie używanie lub zbyt mały wentylator, tym można zarżnąć silnik.
                                                chip-tuning edc-15/16/17 1,8Turbo - www.brk-tuning.pl
                                                Hamownia obciążeniowa - Inowrocław
                                                one quoter mile - 13,3 tdikiem.
                                                promocja 1,9/2,0 tdi sprawdź na www.brk-tuning.pl

                                                Komentarz

                                                • gregorianin
                                                  Ambiente
                                                  • 2008
                                                  • 215
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  #74
                                                  Zamieszczone przez piramida
                                                  Zamieszczone przez Jac_ek
                                                  Zamieszczone przez piramida
                                                  W sumie na drodze idzie zarżnąć kazde auto no ale własnie na hamowni są najwieksze obciązenia których nie uzyskasz na drodze, tak mi oznajmił jeden z tunerów
                                                  hmm, muszę sobie poczytać dokładnie o zasadach działania hamowni, ale wydaj mi się że jak zapakuję rodzinę z bagażem i pojadę w góry to jednak mogą w samochodzie wystąpić większe obciążenia niż na hamowni. :szeroki_usmiech
                                                  jeszcze jakbys dopiął przyczepe campingową to juz wogóle
                                                  Nie ważne, maksymalne obciążenie silnika zależy od jego mocy a nie górki, przyczepy, wiatru czy hamowni. Jedyna różnica jest taka że na drodze obciążenie może być długotrwałe, na hamowni stosunkowo krótkie (zwłaszcza inercyjnej).
                                                  www.DURASOFT.pl

                                                  -Hamownia podwoziowa
                                                  -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                                                  -Diagnostyka
                                                  -Filtry FAP/DPF

                                                  Komentarz

                                                  • kmink
                                                    L&K
                                                    • 2007
                                                    • 1360
                                                    • Superb III (3V3)

                                                    #75
                                                    1. Przed wykonaniem chip tuningu w aucie na gwarancji należy brać pod uwagę to że przy ewentualnej awarii ASO będzie szukało czegokolwiek żeby się doczepić.

                                                    2. Nie można powiedzieć o kimś że spieprzył soft nie przedstawiając choćby logów...

                                                    3. Dobry tuner bez problemu zrobi dobry program bez hamowni, natomiast fucktuner nawet gdyby miał do dyspozycji super mega hiper obciążeniową hamownie 8x8 to i tak dalej będzie wysadzał silniki....

                                                    4. Masz wątpliwości nie rób moda.
                                                    Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                                                    https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                                                    www.tuneforce.pl
                                                    www.dpfserwis.pl

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...